fredag 10 april 2009

Jebel Haffet, Al Ain & Dubai Outlet

Sicken dag. Sittkramp i rumpan har smugit sig på. Well - vi har å andra sidan sett väääldigt mycket och det är ju verkligen super! När man åker till ett sånt här land så vill i alla fall inte jag bara ligga på stranden och lapa sol. Nej. Jag vill se grejer - Joakim håller med mig om det!

Så idag körde bilen mot Al Ain och det högsta berget i UAE (United Arab Emirates). 1000 meter ovanför havet ligger det, så ja, det ligger i LÄ jämfört med våra berg, men ändå, häftigt! Och vilken utsikt sen! Grym! (Jag tar korten jag lägger in här med min lilla kompaktkamera - därav kvaliteten.....)



Åkte in i Al Ains oas efter besöket på Jebel Haffet - vi som trodde man kunde åka runt med bil fick tänka om när det var som en labyrint. Ut kom vi, men vi som skulle fika därinne fick tänka om och åkte iväg mot Dubai och stannade på vägen istället. Hade med oss fika och det satt fint, mitt blodsocker gör sig påmint kan man väl säga när jag inte får mat. Jag blir som ett monster.
Hittade en liten äcklig spindel också i bilen när vi hade fikat... FY FAN! Det finns ju för guds skull GIFTIGA spindlar här. Det kliar nästan fortfarande på kroppen....
Dubai Outlet Mall då..? Inge vidare kan jag säga. Hittade en BH från InWear för 17 dirhams (34 kronor) och Joakim hittade en Acne T-Shirt för 100 SEK. Men resten var sådär...
Åkte hem, handlade och åt middag. Somnade som en stock efter det.
Så mycket intryck, många långa resor så på kvällarna är man helt slut!

GRATTIS Sara också som blev 22 år igår! :)

Ha en bra långfredag!

/Alexandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar