onsdag 10 februari 2010

Ska man våga chansa?

När förkylningarna drar in över Svea Rike är det svårt att undvika att bli smittad. Den rinnande näsan och hostan kan väl inte ha undvikit någon? Den är ju överallt. Jobbet, spårvagnen, bussen you name it. Överallt sitter folk och hostar. Snyter sig offentligt gör dom också - vilket är det äckligaste jag vet. Man slipper inte undan hur man än bär sig åt. Dem som mot alla odds gör det - dunka er själva på axeln för ett bra immunförsvar!
Det som har hänt idag är inget värre än att jag vaknade med kli i halsen, lite högfärdshosta och lite lätt snorig näsa. Det är väl inget hinder till att gå att träna? Eller? Ska jag avvakta och se om det bryter ut eller bita ihop och träna så det sen bryter ut - OM det nu gör det!?
Jag satsar nog på det senare alternativet - ont i halsen har jag ju inte så. Jag kör.

2 kommentarer:

  1. KÄnn efter att andningen är som vanligt... kör lågintensivt... gå inte upp i puls särskillt mycket. Du kan lägga in 3x10 långsamma situps och 3x10 armhävningar på knä istället för att ta ut hjärtat denna gången då.
    Var noga med att äta ordentligt så kroppen inte behöver lägga nån energi på att gå hungrig.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Ja det är verkligen svårt att undvika förkylningar, man vill ju inte ha munskydd på sig på stan :) Men det kanske skulle vara en bra idé nu. Hoppas att träningen gör så alla baciller försvinner.

    Kram Elin!

    SvaraRadera