torsdag 28 januari 2010

Konstiga saker händer då och då.


Som till exempel killen som kom på spårvagnen och satte sig bredvid mig ikväll och började kolla sitt blodsocker och ta insulinspruta. Jag som är rädd för allt vad sånt heter blev riktigt illa till mods. Försökte koncentrera mig på boken jag läste och tänkte på annat. Det är klart att han ska få lov att ta sin insulinspruta. Diabetes är inget att leka med. Men när jag satt där och försökte undvika att titta på hans vardagliga rutiner, som det faktiskt är, så kände jag bara att jag ska försöka äta bättre. Träna mer och allmänt få bättre vanor vad gäller hälsa. Jag vill inte själv sitta där på spårvagnen i framtiden och kolla mitt blodsocker.

I övrigt har dagen försvunnit i ett nafs. Jag och min kollega började dagen med ytterligare ett fartygsbesök och ett möte med befälen ombord. Fick även lunch på fartyget som låg på andra sidan hamnen och som även det drivs i våran regi.
Väl tillbaka på kontoret var det full rulle. Halva dagen hade ju försvunnit och allt var jag tvungen att ta igen. Blev kvar på kontoret till halv 6 - helt gale
t mycket att göra. Lika mycket imorgon.
Det var förövrigt en underbart vacker dag idag. Bilderna ovan talar för sig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar