torsdag 5 november 2009

Morgonstund hade (ínte) guld i mun - idag.


Möttes av den här synen när vi kom ut till bilen. Vi som båda tyckte att det kändes mildare idag fick motsatsen bevisad när vi såg bilen. Inga minusgrader som tur var och vi slapp skrapa - räckte med torkarna och snön var väck.
Kommer ner till tåget i god tid - tåget är inställt. Bara sådär?! Hörde på villovägar att ett godståg hade fått bekymmer?! Jag fick snällt ställa mig i kö till bussen med alla (hundra) andra. Packade sillar ligger bättre i sina burkar än vad vi satt och stod på bussen. För folk (inte jag - som knödde bort dom andra bra i början - mellandagsrea är INGENTING mot att få en sittplats på bussen) stod hela vägen och ändå envisade chauffören att plocka upp folk tills vi kom till Jörlanda då han gav upp och förstod att vi var tvungna att kunna andas. En kvart försenad kom jag och det var ju en uuuuunderbar start på dagen!
Dagen har trots starten blivit riktigt bra! Humöret är på topp och jag är inte så trött som jag har varit de senaste dagarna - det får jag tacka mig själv för som somnade klockan 22.00. Somnar jag inte då så är det "kört" då somnar jag inte förrän sent... Men ja, jag får helt enkelt lyssna på mig själv och går och lägga mig då! Därmed basta.. ;)
Idag blir det gymmet efter jobbet (har nu mölat i mig både godis och kakor - ILLA). Så crosstrainer en 30 minter hade suttit på sin plats kan jag säga er!
Överlever jag passet så hörs vi sen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar