söndag 22 november 2009

"Det heter negerboll"

Var inne och handlade på ICA förrut och mina kära kusiner försöker få mig att köpa lite choklad - och vad som hör till saken är att vi efter Jonas match tio minuter sen åt varsinn delicatoboll!

-Men kan vi inte bara köpa den här? (säger Pillan)
-Nej, vi åt ju negerbollar alldeles nyss (säger jag lite väl högt)
-Det heter faktiskt chokladbollar! (Pillan)
-NEJ - jag är uppuxen med att det heter negerbollar (skriker jag nästan tillbaka utan att tänka mig för)
Pillan håller på att dö så mycket skäms hon när alla vänder sig om för att titta på oss... :)

Haha men negerbollar heter det!
Eller hur?

2 kommentarer:

  1. Jag har faktiskt alltid sagt chokladboll... eller delicatoboll om det ÄR en delicatoboll.

    SvaraRadera
  2. Hahah det heter negerboll men det behöver man ju inte skrika så högt som en viss alexandra gör :D hahah! tack för en mysig helg :)

    SvaraRadera