tisdag 15 september 2009

Nytt i garderoben och en budget!


Det blev ett byte av koftan jag köpte häromdagen - kände att den var lite kort i ärmarna, så en storlek större. Sen blev det även ett par tights, lacktights. Får nu se om ni tycker jag kan bära upp det, eller om jag bara ser ut som en stoppad korv?

Men budget var i alla fall ett nödvändigt ont, som jag blev klar över efter en diskussion med min kära J. Jag har hela tiden naivt trott att jag hade stenkoll på vart pengarna har tagit vägen.
Ett skämt.
Så jag tog alla kostnader på ett år, delade på 12 och nu blir det till att sätta av det varje månad och OJ vad jag hade mycket pengar över. Vart har dom gått innan? Sjukt. Faktiskt. Jag har haft noll koll.

Pappa - jag skäms ja.
Men jag har lärt mig och ska ta tag i det nu. Jag öppnade till och med två nya sparkonton när jag var mitt upp i det. Kanske börja pensionspara också? Några hundra i månaden i alla fall? Det är nog inte så dumt.

Det är vad jag kallar för motsägelsefull rubrik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar