söndag 9 augusti 2009

Rökning - en rättighet?

Kärringen på bottenvåningen bolmar som en hel fabrik.
Och det är inte så att det är en cigarett då och då. Nej nej, hon startar morgonen med en till tre cigaretter för att fortsätta så varje timma hela dagen. På kvällarna är det knappt så att fönstret kan vara öppet i sovrummet innan vi blir passivt rökförgiftade.
Sure - vill hon döda sig själv med dom där jävla pinnarna så är det ok med mig. Men jag måste kunna ha öppet fönster och dörrar utan att känna lukten av rök v a r e n d a dag, eller?

Är det hennes rättighet som rökare att sitta L Ä N G S T ner och röka så alla andra också får in röken i sina lägenheter? Vad har man för rättigheter som icke-rökare? Ska man bara ta det och "gilla läget"?
Kalla mig gnällkärring - gör det, men jag vill kunna ha mina dörrar och fönster öppna. Sådetså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar