lördag 8 augusti 2009

Allergisksomfan.

Ojoj, jag har missat en hel dag. Att uppdatera er på alltså.
Fast fredagen var inte såå händelserik.
Vaknade halv tio utvilad för en gång skull, åt frukost (drack en shake), drog till stranden med Sara och Josse (med nya bikinis från H/M), efter någon timma eller två kom även Natta förbi. Vi solade till max (spf 15 räknas väl?) tills Sara skulle dra (då var jag hyffsat uttråkad och rastlös) - iväg med henne till frisören och jag och Natta tog en rajd på torget. Började med Gina och avsluta med Systemet. Däremellan lunch (kycklingsallad) på Ti Amo och ett par nya shorts (!) till mig på Cubus. Sjukt nöjd då dom skulle kosta 249:- men gick in för 100 svenska riksdaler i kassasystemet. "Missat att hänga ut dom på rean" - Det tackar jag för! Åkte ut och hämtade J på ÖN när torget var avverkat - sen hem, fixa och iväg till mamma och pappa som bjussade på kräftor och räkor! Gott! Vid nio tyckte vi att vi hade umgåtts tillräckligt för en kväll - familjen tjafs, så jag och J körde syrran till Tofta (?) ja, det ligger exakt lika off som det låter. Rätt ut på åkern bara, åt fel håll. Men väldigt fint och sicken herrgård. Som dom bodde granne med... ;) I bilen börjar min allergi göra sig till känna - jag blir en fara för trafiken när jag börjar nysa med två sek mellanrum typ.. och näsan är helt tjock. I morse när jag vaknade var inget undantag helt stopp och munnen snustorr. Livet är underbart. Idag blir det till att besöka (och länsa) apoteket innan vi drar vidare ut till änden på Tjörn. Sol och bad tror jag allt står på agendan, i mina nya shorts såklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar