onsdag 29 juli 2009

Man får inte glömma bort att leva.


Ibland önskar jag att jag vore lite mer som min syster - där har vi en riktig livsnjutare och hon ÄR Carpe Diem.

När jag längtar efter saker som ska komma om några dagar, veckor eller månader så har jag så lätt för att glömma bort att leva under tiden, dvs jag sparar alla mina pengar, snålar och planerar. Jag vet ju att jag kommer komma dit - men på något sätt så ägnar jag all min tid och kraft till att längta, kolla bilder, hotell, osv.
Det hade varit skönt at "glömma bort" det ett litet tag och sen när det börjar närma sig - då kan man längta. Hjälper ju inte nu ändå. När det är dags så är det.
Men det är därför jag vill ha allt betalt och klart så jag kan släppa det. Så idag eller imorgon ska biljetterna betalas. Och hotellet + inrikesflyg. Sen är allt klart för nu. Resten löser vi innan vi åker eller på plats.

Njut av dagen - och lev nu, inte sen!

1 kommentar: