tisdag 5 maj 2009

"Sista dagen som 21-åring"

Det var den sista kommentaren jag fick från våran personalchef idag innan jag gick hem.
Så sant så. Ett år till har passerat. Vad har hänt detta år?
Det är nog mer än man tror, det är lätt att se det man inte gjorde framför det man faktiskt har gjort och lyckats med.
Tänker inte göra någon himla "lookback" för såå spännande har det inte varit, men några resor har allt hunnits med - jag har firat ett år på jobbet, flyttat och blivit sambo i nybyggd lägenhet (något som sätter sina spår nu när vi letar nytt i Gbg - man blir kräsen..), mina föräldrar flydde landet lagom till jul och ja, jag tog det nog hårdare än jag trodde och hela vintern var kaos men vi var inte sena att följa efter på en veckas semester. Något som skall göras om snarast.
Har varit i både London, Köpenhamn och Oslo med jobbet, hunnit springa på alldeles för många julbord, festandet glömdes bort detta året, totalt. Men det kommer igen! Jag har ju äntligen vaknat ur min dvala. Har spenderat alldeles för mycket pengar på kläder, inredning och ett nästan oanvänt träningskort. Jag började dock med pilates - vilket jag älskade från första stund.
Så ett så tokigt år har det inte varit. Verkligen inte.

Men dessa 22 år skall såklart firas - alla födelsedagar ska firas och kommas ihåg (?) som en start på ett nytt, förhoppningsvis underbart år.
Kristihimmelfärd kan ni notera i era kalendrar, då är det mitt nya eller gamla, bestäm själva som ska firas - jag siktar på att prioritera det nya och se det gamla som ännu ett år att lära av och se tillbaka på och vara nöjd med. Det är så det ska vara, inget ångest över det man inte gjorde.

Nu ska jag njuta av kvällen med Sara och Sofie! :)

Carpe Diem.

/Alexandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar