lördag 9 maj 2009

Jag älskar budgetshopping!

H&M, Gina Tricot, Monki, Rut m.fl, Lindex, Indiska, Cubus, Vero Moda, Vila, Zara, Mango - Det finns så mycket fina kläder till bra priser. Detta är inget nytt - men jag handlar nog inte från något annat ställe OM det inte är så att jag hittar något jag verkligen vill ha (eller på rea). Men när jag går in på NK (som är J´s favorit) blir jag bara irriterad för att det finns så mycket fina kläder till överpriser - tänker efter en gång till och jag får då 3 plagg för 1.
Min matematik funkar så - kvantitet framför kvalitet.
Fast nu ska man inte dra ner dessa "budgetaffärer" för så dålig kvalitet har dom inte. Just nu har jag bara jeans från H&M och Cubus och de är minst lika bra som de jag har haft från Lee, Levis osv. Bara ett exempel häromdagen - J köpte ett par chinos från Acne, jag köpte ett par från Rut m.fl för 199:-. Hans gick sönder efter en halvtimma - mina håller än. Det säger mycket. Väldigt mycket tycker jag.
Det är inte längre så att man får vad man betalar för.
Därför väljer jag bor NK framför dessa underbara affärer som gör att variationen i min garderob blir större.

Nu ska vi till stan och plöja igenom igen.

/Alexandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar