lördag 11 april 2009

Sista dagen....

Har spenderats på stranden, men det var närmare 40 grader så vi stannade bara två timmar sen orkade vi inte längre. Jag är dock röd som en kräfta och det är första gången jag bränner mig på länge.. Lyckades ju klara mig ifrån det i Thailand, men badade för länge så jag tror solkrämen försvann...
Åkte hem och åt lunch, duschade och sen drog vi ut för den sista shoppingen! :) Både Abu Dhabi Mall och Marina Mall fick sig varsina besök - men det var inte mycket att hämta, köpte bara Harry Potter, sista boken, på engelska så jag har något att sysselsätta mig med imorgon på planet.
Åkte istället in till stan och åt middag på Arab Udupi - Indisk mat, Chicken Tikka Masala och två andra rätter tog vi in och åh vad gott det var!! :) Vi var dock lite tidiga på restaurangen, här äter ingen förrän sju, men äh, de fixade maten för oss ändå och klockan var trots allt sex! Men jag ska hem och testa göra egen tikka masala - verkade inte så svårt.. Får se! :)
Gick in på Hamdan Center - köpte väskan där i tisdags, och nu köpte jag en väska till, en sjal till mig, 2 presenter till Sofia och sen svängde vi förbi LuLu och köpte ett USB minne och Dadlar till mormor och oss! Gotta!

Ska försöka uppdatera den förra inlägget med lite bilder nu!

Imorgon är det dags att flyga hem till Sverige igen - jag vill verkligen inte.
Vi har hunnit med så otroligt mycket och haft det väldigt bra så jag vill stanna en vecka till..
Men vi åker hit snart igen det är en sak som är säker - Abu Dhabi är en stad värd att besöka, jag trivs verkligen här! Dubai är väldigt överreklamerat om jag får säga mitt... Tycker mycket bättre om AD!



Sen hörde jag att ni har riktig vår hemma - underbart om vi kommer hem till det vädret!

/Alexandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar