onsdag 3 februari 2010

En släng av magsjuka.

Igår natt - sisådär exakt klockan tolv satte magen igång. Och den höll på hela natten med några minuters sömn däremellan. Runt sex rättade magen till sig en aning. Men jag hade sååå ont så jag trodde att tarmarna vred sig. Tog en timma eller två sen kändes magen bättre och jag fick äntligen sova. Med 39 graders feber låg jag och frös/svettades och sov igår. Mest hela dagen. Drack vatten och åt smörgåsrån. När J kom hem vid sex hade han med sig alla möjliga soppor. Nypon, blåbär och jordgubbskräm. Men igår fick jag knappt i mig något. Magen måste få vänja sig långsamt. Så jag har startat dagen nu med en mugg med nyponsoppa - men det går väldigt långsamt.
Idag har jag i alla fall ingen feber - vilket känns väldigt skönt! Funkar magen idag så blir det jobb imorgon! Skönt!! Ligga hemma sjuk måste vara det tråkigaste som finns!

Nu ska jag försöka få ner nyponsoppan och sen ge mig på jordgubbskrämen.

/Alexandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar