måndag 14 december 2009

Man ska inte ta något förgivet. Inget.

Såg precis dokumentären Välkommen hem - en sång för hemlösa som är gjord utav EMD.
Stora tårar rullade ner för mina kinder när jag såg en man gå och lägga sig "skyddat" utomhus. En annan satt och tiggde pengar för att få mat för dagen. Den tredje köade för att få plats på härbärget när det öppnade klockan fyra. Det är så fruktansvärt att alla inte har ett hem att gå till. Tak över huvudet och mat att äta. Kläder som för oss är en självklarhet. Verkligheten må vara sådan på många ställen på jorden, men i Sverige borde det inte finnas människor som inte har ett hem. Man kan inte göra allt med en gång. Men jag kan börja göra något. En sådan sak är att försöka att alltid ha med mig kontanter så jag i alla fall kan köpa Faktum. Varenda morgon tänker jag att nu ska jag köpa den. Men varje dag ekar plånboken tom efter kontanter. Varje gång går jag förbi och kan inte ens titta på mannen som säljer. Jag skäms så fruktansvärt. Där går jag med min latte i handen för samma pris som en måltid kostar för honom.
Jag tycker att ni också ska köpa ett nummer utav Faktum imorgon. Vi gör det tillsammans.
Lyssna på låten också såklart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar