söndag 15 november 2009

Jag tror jag har tappat det!

Jag vaknar med ett dunkande huvud. Andedräkten är mördande. Plånboken har tömts på ytterligare pengar. 140 kr i inträde + 20 kronor garderob. Jag har inga problem att betala det - men vi gick ut halv 1 och åkte 2 igen - då känns det helt plötsligt mycket mer.
Bilen kan jag glömma hela dagen och ingen träning.
Kalla mig tråkig - men jag tycker inte längre att det är värt det.

MEN! Gårdagskvällen var jättetrevlig och rolig!
Så missförstå mig inte - men jag hade kunnat gjort det minst lika bra utan alkohol. Faktiskt. All träning jag har kämpat med hela veckan känns ju som bortblåst.
Nej - jag funderar på allvar att ha ett vitt år. Jag lovar inget men jag ska försöka.
Och den där alkoholhetsen sen - lekar, spel osv. Helt galet egentligen.
Och stämpeln på att man är tråkig för att man inte dricker är ju egentligen helt sjukt - det är väl ändå upp till var och en? Visserligen så skiter jag fullständigt i vad andra tycker - vill jag inte gå ut så får folk gladeligen tycka jag är tråkig. Väljer jag att inte dricka så får folk även där tycka vad dom vill. Det är min kropp och min hälsa jag tänker på.
Vad är det för fel på bara middag, sitta och tjöta och bara ha det trevligt? Man kan höra vad alla säger - man slipper skrika över musiken på något uteställe och dagen efter mår man bra.

Det kanske bara är min sinnesstämning idag - för visst kan ett glas vin eller en kall cider vara väldigt gott och inte tala om alla goda drinkar som finns. Men det är hetsen jag är trött på. Vad hände med lagom?

4 kommentarer:

  1. låter som om du hade jätte kul igår..hehe

    SvaraRadera
  2. nej du.. jag håller med dig. Det är ofta som jag funderar på OM det verkligen är värt det. Därav har jag börjat drick måttligare och gå ut på ställen UTAN inträde eller där man känner folk...

    Men du verkar trots allt ha haft roligt!!

    kramar

    SvaraRadera
  3. Oj, jag trodde du slutat blogga... men icket! Fint du fått det här inne också.

    Jag håller med dig ang. alkoholen. Jag tänker inte lova något vitt år eller ens överväga att sluta dricka. Jag tycker helt enkelt att det är TREVLIGT och GOTT att kunna ta ett glas vin till den där middagen med pojkvän/vänner/whatever eller att kunna gå ut på stan, besöka en schysst bar... utan skränig musik som tar över.. och smutta på en drink eller två.

    SvaraRadera
  4. Jag tycker du är jätteklok :-)
    /Lisa

    SvaraRadera