söndag 25 oktober 2009

9 timmar och 15 minuter.

Gårdagen var fullspäckad!
Vi började med att träna - J följde äntligen med! Skoj! :)
Det blev lite gym för mig och s-core. J hängde i gymmet medan vi körde core och sen var han helt slut när vi skulle åka hem - han är en hejare på att träna slut på sig själv! Det blir bra att ha med honom! :)

När vi kom hem ringde morfar och bjöd upp oss på fika. Hans syster Britt är här och hälsar på! Så det blev lite djupa diskussioner och god fika!
Vi åkte sen direkt därifrån till Göteborg. Strosade runt, kollade och handlade lite - bla. en ny klänning, tröja och en väst från Gina! Nya trosor och en ring från H&M också! Trevligt! J fick handlat nya träningskläder - man måste ju vara snygg på gymmet! :)
Fikade en sväng på Espresso House - jag som hade ett blodsocker som var på lägsta nivå åt en god chokladmuffins också! Det var välbehövlig! Sen strosade vi runt och tiden gick ju grymt långsamt.
Klockan 18.30 hade vi bokat bord på Vino Pasta Due så vi gick en sväng till i några affärer innan vi begav oss till bilen för att lämna påsarna och vila benen lite. En promenad till Södra Vägen och middag!

Det blev trerätters! Bruchetta till förrätt - Pasta Vitello (kalv i cognacssås) - och en (äcklig) Creme Brulé till efterrätt. Det var mumma! Men i slutet blev vi lite stressade när servitörerena knappt märkte att vi var där (dom var underbemannade och det var fullsatt...) och vi hade bråttom till bion. Som tur är så är det inte långt från restaurangen och Bergakungens sal.
Väl på plats så krånglade mitt bankkort som jag hade betalat biljetterna med så damen i kassan fick skriva en handskriven biljett och kön bakom oss ångrade nog sitt val av kö! :)

Men filmen var bra - se den! Bröllopsfotografen såg vi förresten... :)

Parkeringen visade att vi hade spenderat 9 timmar och 15 minuter i stan. Fattar ni? Helt galet! Helt slut i huvudet när vi kom hem och vi somnade båda som två stockar...

Idag fick vi en timma extra (väldigt välbehövligt!). Har städat hela morgonen, ska strax åka iväg och träna. Sen kommer mormor och morfar hit med Britt som vill se hur vi bor! Present ska också fixas inför kalaset i eftermiddag! Annie (J´s systerdotter) fyller 9 år! Skoj!

Nu ska jag göra mig klar för att åka!
Ska dra med mig kameran till kalaset så kan jag bjuda på några bilder sen kanske?! :)

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar