torsdag 17 september 2009

Jag firar två år!



Va tror ni? Hade jag gjort mig som maskinist? ;)

Bilden är tagen på ett av våra fartyg när dom var i Sverige förra året (?).
Dom fick några extra dagar här så dom passade på att dra en kolvkrona?!
Jag förstår att detta är grekiska för er - det mesta är det för mig också.
Men någonstanns under dessa två (!) åren har jag faktiskt lärt mig det ena och det andra, konstigt vore det väl annars?


Jag som inte visste vad "bolts and nuts" var när jag började kan nu stoltsera med att jag (nästan) kan de flesta delarna och vad dom används till - ok, där ljög jag. Men jag vet i alla fall vart dom ska köpas! :) Men det stoppar där. Jag har ingen aning om hur motorn är uppbyggd men ett hum har jag. Inte illa det! Jag firar i alla fall två år på ett jobb och en avdelning som jag trivs med som handen i handsken, verkligen! Det är fortfarande grymt roligt att gå till jobbet och jag verkligen älskar att den ena dagen INTE är den andra lik, för det kan jag lova, att det händer grejer när man jobbar med (gamla) fartyg! :)

1 kommentar:

  1. Fin bild!:)

    Din blogg verkar intressant!
    Hoppas din fredag blir kanon!
    <3

    -Baby Melody

    SvaraRadera