fredag 11 september 2009

Det har satt sig på näsan nu.

Vaknade med snustorr mun - ett rätt tydligt tecken på att nu har förkylningen gått från halsen till näsan.
På tåget/spårvagnen vred sig folk i sätena när dom hörde mig snörvla och hosta - en tjej körde till och med ner näsan i sin halsduk för att, som det såg ut som, skydda sig från mina baciller.
Och jag förstår känslan. Jag har suttit precis på samma sätt. Så fort någon snövlar numer så tror ju alla att det är svinis (som Alex beskriver det..) och det dör man ju av enligt varenda tidning.
Men inte har jag influensan inte - då hade jag legat nerbäddad hemma, febrig och allmänt eländig (?). Sålänge jag står på benen och mår OK så tänker jag inte stanna hemma!

Jag njuter istället av att det är fredag. Två mornar utan alarm. Åh va skönt!
Det känns redan som en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar