torsdag 6 augusti 2009

Leva för att resa!

Ju mer jag letar boende, läser forum, kollar igenom andras resedagböcker och funderar, ju mer längtar jag. Jag skulle kunna leva för att resa - det är sant! Jag älskar att flyga, jag älskar att komma till värmen (utomlands - ska tilläggas för hemma är vi inte alls kompisar, värmen och jag), jag älskar utländsk mat, se andra kulturer.... :) Listan kan göras lång.
Jag vill väldigt gärna göra en längre resa - kanske sex månader upp till ett år. Det hade jag älskat. Verkligen. Mamma och pappa sitter väl och skakar på sina huvuden när dom läser det här - för jag är ganska bekväm av mig. Men det är ju något jag måste ta mig ifrån. Vill man uppleva så måste man leva "i" det.
Men det är ett projekt som ligger längre fram i tiden. Inte jätte långt - men ändå inte imorgon eller nästa år.

Ne, nu ska jag läsa vidare, drömma mig bort och njuta av svensk sommar på balkongen.

/Alexandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar