tisdag 11 augusti 2009

För tre år sedan,


Låg vi på stranden på Kleopatra stranden, Alanya, Turkiet - våran första resa tillsammans.
Vi var så sjuka med shoppingen av kopior att vi blev överlyckliga när maten ingick på hotellet och levde på kex, vatten och Burger King resterande mål. Vi kom hem med ALLDELES för mycket fula kopior som höll i några dagar. Men då var det roligt.
Visst - i Thailand förra året var det också roligt att shoppa, men det är skillnad på kopior och kopior och vi snålade inte i Thailand - överhuvudtaget.


Ja, lite flashback så här på morgonen då jag egentligen borde sova! Men för att få ha bilen på semestern så måste det köras till Tjörn och tillbaka för att lämna av J.

Nu däremot ska jag försöka somna om. Ska komma iväg till gymmet idag också - däremellan blir det nog bara mys hemma för nu börjar det smattra på fönsterna.

1 kommentar:

  1. Det är VERKLIGEN skillnad på kopior och kopior. I Turkiet är de mesta (var iaf 2005, när jag var där) av pisskvalitet och dessutom var sakernas emlblem/märke ofta utbytt mot något annat, snarlikt men ändå allt för tydligt fel.

    De här skitkopiorna finns så klart i Thailand också, men där är utbudet såååå mkt större och en hel del saker ser man knappt skillnad på. Jag köpte t ex en Ed Hardy-munktröja och den tvättar jag säkert en gång/vecka och trots det är den fortfarande jättefin. Samma med de X antal solbrillor som jag handlade på mig av diverse märken. De ser verkligen äkta ut!

    SvaraRadera