fredag 1 maj 2009

Valborg!

Vilken härlig dag det var igår. Försommar big time.
Halva dagen på jobbet gick bra segt - men till slut slog klockan 13.00 och jag och Jossan drog oss bort till "Feskekörka" där hon skulle köpa grillspätt för stundande grillfest (igår kväll).
Medan dessa preparerades satte vi oss i den gassande solen utanför och tog oss ett glas - kändes som en dag i juli eller något, lovely.
Gick sen vidare neråt Kungsgatan - vi fick båda shoppat litegranna - leggins, en klänning och puder till mig och en klänning till Jossan. Inte så pjåkigt.
Åkte hem så jag var hemma vid fem, hämtade upp Joy, åkte till systemet och laddade upp och sen hem till oss för att starta detta valborgsfirande.
Vi korkade upp - satte oss på balkongen och tjöta en stund - lagade sen lite mat, kyckling med bulgursallad (bulgur, roccula, feta och kidneybönor) och sen fortsatte våran lilla förfest... ;)
Vi satte på Spotify, dansade till alla gamla klassiker och såklart Single Ladies spelades nååågra gånger! :)
Jag är ju hopplös med kameran - så Joy har alla korten, måste få tag på dessa innan de hamnar på facebook.......;)
Senare vid halv 10 kom Josse och vid halv 11 drog vi ner till HK - ganska tomt på folk så vi satt där och tjöta och succesivt fylldes det upp både ute och inne.. :) Tillslut så mycket folk så det inte ens gick att röra sig inomhus - nä, utomhus var det något bättre!
Det är ju så grymt roligt att gå ut i Std när man träffar folk man känner ÖVERALLT - fast visst, det är ju på gott och ont... men det blev en lyckad kväll dock - vi hade roligt! :)
Imorgon blir det nog utgång i stora staden - skoj. Men första maj blir en slapp dag med städning ser jag när jag ser mig om i lägenheten.... Nog skoj.

Men det lär dröja några timmar - först ska jag dra täcket över huvudet en stund..

/Alexandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar