lördag 23 maj 2009

IKEA, räkor och Sound Of Music.

Vaknade med tuppen. Klockan 9 var vi redan igång och städade - grundligt. Tråkigt men det MÅSTE ju göras. Speciellt när finbesök nalkades! Moster och kusin från Skåne har varit här och hälsat på i helgen! Mysigt och TACK så mycket för den fina krukan och blommorna för balkongen!

Gav mig på att baka kolakakor också - halv 12 fick jag rycket, 12.00 skulle dom komma och kaoset utbröt - nästan! Med mjöl över hela köket när klockan var fem i så räddade jag ändå situationen hyffsat - och ja, kakorna smakade väldigt gott! :)

När vi hade fikat klart och husesynen var färdig så åkte dom hem vid 14. Lillkussen hade då hunnit kolla på nästa hela filmen Bilar - favoritfilmen big time! Och vi (jag och J) drog till IKEA - för att jaga fatt på ett par fina sänglampor - men lyckan var inte vår idag. Kom därifrån med ny dörrmatta, ljus och en väldigt fin Orkidé däremot!

Så nu är vi nästan nyss hemkomna - ätit grymt god mat som förtjänar sitt egna inlägg och nu ska jag kolla på Sound of Music och slappa i soffan. HK var också ett alternativ - men ne, jag skippar det.

/Alexandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar