måndag 30 mars 2009

Pass-panik!


Fick en obehaglig känsla i magen på vagnen imorse att passet kanske inte var giltligt.
Jag som oroar mig för allt fick ju panik, ringde J och ville att han skulle åla hem och kolla, ringde mamma i Abu Dhabi för att kolla när deras pass gick ut (vi gjorde våra samtidigt), SEN ringde jag passmyndigheten - nojig? Ja!
Det värsta var vad hon sa - visst, giltligt var det, men just det året var det sämre kvalitet och det var noga att plasten där kortet sitter är helt och inte håller på att lossna. PANIK spred sig.
Ringde J som åkte hem tidigare för att kolla - många nervösa timmar på jobbet så ringer han och allt är bra, fint, perfekt.
Vad som bör tilläggas var att om det hade varit något fel så hade vi varit tvungna att åka in till passmyndigheten innan klockan 7 idag för att överhuvudtaget ha en chans att få ett nytt till på fredag.
Det här var sista gången jag oroar mig för det - varenda gång från och med nu jag ens tänker tanken "resa" ska jag kolla så att passet är giltligt!!

Nu ska jag tvätta, skriva packlista, handlingslista och sen kanske sova... ;)

/Alexandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar